Deltager

Dage
Timer
Minutter
Sekunder

Tilmelding til Classic Race Viborg 2025 er slut

Sidste frist for tilmelding til Classic Race Viborg var 4. maj 2025

Generel infomation

Classic Race Viborg afholdes på vejene omkring Dyrskuepladsen i Viborg på følgende tidspunkter.

Der er åben for ankomst til Paddock og opstilling fra onsdag 28. maj kl. 08.00 

Kristi himmelfartsdag torsdag den 29. maj fra Kl. 08.30-19.00

Fredag den 30. maj fra Kl. 08.30 – 20.00

Lørdag den 31. maj 2025 fra Kl. 08.30 – 20.00 

Den sportslige side af arrangementet afvikles i samarbejde mellem Dansk Automobil Sports Union, AAS, Viborg Motorklub. Den kommercielle del står Classic Race Viborg Fonden for. 

Arrangementet følger DASU’s regler afvikling af Motorløb..

Et provisorisk baneløb som Classic Race Viborg er et stort arrangement hvor der skal tages mange hensyn. Hver deltagergebyr indeholder en plads på 3 x 6 meter til bil og grej samt plads til en værkstedsbil bag teltet. Der er mulighed for at tilkøbe ekstra plads i ryttergården, pladsen er dog begrænset. Vi forbeholder os ret til at afvise køretøjer og/eller telte der overskrider ovennævnte specifikationer.

Der kræves væskesugende underlag, under hele bilen i paddock.

Pulverslukker: Det er et krav at der i teltet medbringes en 6 kg pulverslukker (233B), Denne skal være godkendt. Og umiddelbart over ildslukkeren skal der på teltvægen placeres et pulverslukkermærkat, som udleveres i kørerkuverten.

Opstart af motorer er ikke tilladt uden for tidsrummet kl. 08.00-20.00 torsdag, fredag, og lørdag. 29-31. maj 2025.

En gyldig national dansk eller en udenlandsk licens er nødvendig for at deltage i Classic Race Viborg.

 

1: Arrangementet afholdes under FIAs internationale bestemmelser, DASU’s reglementer for Automobilsport, banens certifikat samt at DASU er medlem af DIF.

2: Stævnet afholdes i Viborg som Byløb og som nationalt den 29.-31. maj 2025.

3: Arrangementet arrangeres af Aarhus Automobil Sport (AAS), Viborg Motor Klub og Classic Race Viborg.

Løbsleder: Jan Præstekjær Off. 512
Ass. Løbsleder: Adam Nielsen Off. 512
Ass. Løbsleder: Rene Jensen Off. 514 

Sekretariatet:

Classic Race Viborg, JP House
Hjulmagervej 1
8800 Viborg 

Mail: kae@classicraceviborg.dk

Der udskrives løb for følgende klasser:

A: Historiske 1965.
B: Historiske 1971.
C: Historiske 1976- 81’er og 90.
D: Youngtimer. (Alle divisioner) 
E: Legend Car Cup.
F: Super GT Danmark
G: Colmore YTCC/ SSC
H: C1 Klassen

B: Historisk 1971- under 1300 og over 1300 – kører sammen, men præmieres hver for sig

C: Historisk 1976- 81 og 90´er-klassen. kører sammen, men præmieres 76 -81 for sig og 90ér for sig

E: Legend Car Cup -afvikles ifølge reglement.

F: SuperGT Danmark -afvikles ifølge reglement.

Alle klasser startes primært som Rullestart!

Banen er en ikke-permanent asfaltbane på 2320 meter og på det bredeste 12 meters bredde.

Stop and go-feltet kommer i slutinstruktion.

Strafbanen kommer i slutinstruktion.

Licens & Teknisk kontrol fra onsdag den 28. Maj. 2025 kl. 16.00 til 20.30, og torsdag den 29. maj. 2025 kl. 07.30-10.30.

Licenskontrolen er ved Kørerinformation, endelig placering kommer i slutinstruktion.

Alle skal være godkendt af teknisk kontrol inden licenskontrol.

Det er kørerens ansvar at bilen bliver godkendt inden første kørsel på banen, som er 1 time før klassen kører på banen.

Alle skal have transponder AMB TranX260 monteret inden teknisk kontrol, transpondernummer skal være påført anmeldelsen inden licenskontrol.

 

Vi efterlever DASU’s reglementer for støj i forbindelse med Automobil Sport, samt Viborg Kommunes krav om max, 117 dB

 

Classic Race Viborg

fra3995 kr
  • Anmeldelsesgebyr for den deltagende bil
  • Deltagergebyr inkl.3×6 meter telt i ryttergården pr. deltagende bil
  • Mulighed for udvidelse til 3x9 meter telt mod merpris pris
  • Plads til opbevaring af servicevogn mv. bag teltet, max. 3500 kg
  • Deltagergebyr inkl. 1 deltager billet/armbånd
  • Deltagergebyr inkl. 2 Partout armbånd pr. deltagende bil
  • Mulighed for køb af 10 Partout billet til reduceret pris, ved tilmelding.
  • Adgang til strøm (220V/10A)
  • Egen sættevogn mod gebyr, kontakt kae@classicraceviborg.dk for info ddld(begrænset plads for sættevogne/lastbiler)
  • Mulighed for opbevaring af trailer i trailerpakering
  • Mulighed for tilkøb af ekstra sektion telt i ryttergården.
  • Sidste frist for tilmelding den 4. maj 2025, efteranmeldelse kontakt. kae@classicraceviborg.dk

Deltager

Classic Race Viborg bliver det årlige højdepunkt

Et event, hvor du som deltagerne vil blive mødt med åbne arme, gode forhold, udfordringer på banen og en begivenhed som du ønsker at vende tilbage til, år efter år.

Vi har skabt et race, der garanterer  en weekend fyldt med race, hygge, spænding og action – ikke kun for publikum, men også for dit team, dine medbragte fans, og dig som kører.

Vi har sørget for, at Classic Race Viborg er planlagt med omhu, omtanke, krydret med jysk besindighed. Banen er designet til at levere spændende og intense øjeblikke og vores program af aktiviteter er lavet så der er underholdning og engagement hele weekenden. Vi ønsker som arrangører at være garant for hyggelige og stemningsfyldte stunder, hvor motorsportens er i højsædet, lige i hjertet af Jylland, nemlig i Viborg.

Vi ser frem til at byde alle deltagere velkommen til tre dage fyldt med racerløb, passion for klassisk motorsport og i fællesskab udvikle samarbejdet til gavn for Classic Race Viborgs historie.

Klasser til Classic Race Viborg

  • 65’er klassen.
  • 71 klassen stor & lille
  • 76-81-90 klassen.
  • Colmore YTCC.
  • Young timer.
  • Legend Car.
  • Super GT
  • C1 Scandinavia.

C1 Scandinavia

Typisk har det været de mere eksotiske bilmodeller, som har indgået i den historiske bilsport, men sådan behøver det ikke at være. C1 Scandinavia er bilsportens seneste tiltag, hvor man anvender brugt. Ikke som recycling, men som upcycling. Altså hvor brugte eller kasserede gadebiler bliver omdannet til racerbil! 

Opskriften på en racerbil til C1 Scandinavia minder meget om en bageopskrift. 

Man finder et eksemplar af den første generation af mikrobilen Citroën C1 / Peugeot 107, som var i produktion i perioden 2005-2014. Dens liv på landevejen er udløbet, men så giver man den i stedet et nyt liv på racerbanerne. 

Stofsæderne bliver fjernet. I stedet forsynes kabinen med et sikkerhedsbur, et racersæde og sekspunktsseler, mens der også lige kommer andre racerstøddæmpere og -fjedre på den. 

Det er bilsportens svar på upcycling. Og opskriften på C1 Scandinavia. 

Klassen har hentet sin inspiration fra udlandet, hvor der bl.a. bliver kørt 24-timersløb med modellen på den legendariske Spa-Francorchamps-bane. 

Det handler ikke om topfart i klassen. Det handler om at have det sjovt, og det er netop det, som deltagerne i C1 Scandinavia har det, når de racer ned ad Vognmagervej og venter til sidste øjeblik med at bremse før højresvinget ind på Industrivej. 

Deltagerliste

Nr. Kører Bopæl Bil
5 Kasper Hansen Silkeborg Citroën C1
11 Kaj Jazukevicius Kjellerup Citroën C1
45 Tobias Andersen Randers Citroën C1
60 Søren Larsen Køge Citroën C1
80 Daniel Genz Them Citroën C1
95 Morten Nielsen Aabenraa Citroën C1
144 Emil Waldeck Randers Citroën C1
169 Michael Nielsen Vejle Citroën C1
222 Marcus Terkildsen Horsens Citroën C1
307 Frederik Siverts Viborg Citroën C1
450 Per Bernd Ringsted Citroën C1
451 Michelle Henriksen Harndrup Citroën C1
453 Casper Olsen Kastrup Citroën C1
454 Anders Bruse Fyllgraf Mårslev Citroën C1
999 Thomas Bakke Fredensborg Citroën C1

COLMORE YTCC

Det er både Holland versus Danmark og nyt mod gammelt, når vi startlyset slukker på Vognmagervejer og deltagerne i vores to invitationsklasser bliver sendt afsted. 

Fra Danmark har vi inviteret deltagerne i Special Saloon Car klassen til at deltage i Classic Race Viborg. 

Fra Holland – og England – kommer deltagere fra Colmore YTCC-serien – Youngtimer Touring Car Challenge. 

Bilerne fra den hjemlige serie er de nyeste, vores gæster medbringer de ældste, men til sammen sørger deltagerne for, at det bliver nogle spændende og meget varierede løb, vi kommer til at opleve. 

Den hollandske Youngtimer Touring Car Challenge tæller standard- og sportsvogne fra 70’erne, 80’erne og 90’erne, og det er en meget bred pallette af racerbiler, vores gæster kommer til at præsentere for os. 

Der er – fristes man til at sige – selvfølgelig Porscher i feltet, hvor det er sportslige 944- og 964-modeller fra 90’erne, som er repræsenteret. 

Men der er også sjældenheder i feltet. 

Ludo van der Borgh og Rolf Joosten stiller til start i hver deres BMW E21 – modeller lige før den legendariske E30-model – mens der er hele to eksemplarer af den specielle Renault A310 på deltagerlisten. 

Den ene har dansk chauffør. Det er Lars Rosenfeldt, som i årevis kørt race i denne model og derigennem har mødt en ligesindet i Randall Lawson, som er en af ankermændene bag Youngtimer Touring Car Challenge. 

Som nævnt er de danske biler fra Special Saloon Car-klassen nyere, men alligevel er der også en række specialiteter imellem. 

Nicholai Sørensen deltager eksempelvis i det, der ligner en pimpet udgave af den første generation af Peugeot 208, men under karrosseriet er der ikke meget originalt. Bilen har stadig forhjulstræk, men er bygget op omkring en rørramme med en voldsom V6-motor som drivlinje. 

Henrik Ziegler ankommer med en Renault R.S. 01, som har en unik historie. Det var den bil, som Kevin Magnussen i 2016 anvendte i et rekordforsøg på FDM Jyllandsringen. 

Deltagerliste

Nr. Kører Bopæl Bil
14 Randall Lawson Holland Renault A310
19 Leo van der Beek Holland Porsche 911 Carrera
27 Martin Reynolds England Ford Escort MKII
32 Eric in den Bosch Holland Porsche 944 S2
38 Erwin van Lieshout Holland BMW 325 i
55 Armand Adriaans Holland Porsche 964 RSR
60 Ludo van der Borgh Holland BMW E21 318i
60 Rolf Joosten Holland BMW E21 318i
68 Lars Rosenfeldt Ry Renault A310
99 Roel Schmitz Holland Porsche 964 RSR
101 Malcolm Harding England Ford Escort Mk2
110 Michael Nielsen Vejle BMW M4 GT4
114 Kevin V. Rasmussen Osted Mitjet
116 Peter Henriksen Viby Sj. Mitjet
121 Mik Henriksen Esbjerg BMW
122 Ed Van Heusden Holland Porsche 944
124 Kristian Moeskjær Struer Mitjet
135 Alex Pomp Holland Alfa Romeo 75
141 Wolfgang Lange Holland McLaren 2.0 TS
176 Ulrich Anderson Sønderborg Ford Escort MKII
192 Nick Stentved Odense BMW
288 Henrik Ziegler Ålbæk Renault R.S. 01
299 Nicholai Sørensen Sindal Peugeot 208 V6
345 Dan Jacobsen København Honda
376 Henrik Bollerslev Viborg VW Golf
900 Nico Gasparatos Holland SAAB 900 16V Turbo
901 Elias Gasparatos Holland SAAB 900 16V Turbo
643 Oliver van Oostrom Holland Porsche 944 S2

71-klassen

Hvis Classic Race Viborg er en automotiv historiefortælling, så udgør 71-klassen andet kapitel i den bog. 

Klassen kommer lige efter beretningen om 65-bilerne, og selv om det kun er seks år, som adskiller de to historiske klasser, så er det her, at man kan opleve de største forskelle på de bilmodeller, der deltager. 

Hvor hobbykørere i starten af 60’erne deltog i deres hverdagsbil med dens i visse tilfælde tvivlsomme køreegenskaber, forholdt det sig anderledes ved indgangen til 70’erne. Her havde mange af de europæiske producenter nemlig lanceret bilmodeller, der mere eller mindre var forberedt til sportslig brug. 

Tag eksempelvis Ford. 

Men havde haft succes med den første udgave af sin Cortina-model, da der kom en Lotus-motor i den, men anden udgave fik ikke samme succes. I stedet var den første udgave af Escort-modellen nærmest fra start gjort klar til racerbrug. 

Deltagerliste

Nr. Kører Bopæl Bil
6 Niels Jørgen Jørgensen Odense BMW 2002ti
9 Jesper Holden Rødding Mini Clubman 1275
10 Christian K. Jensen Ans Ford Escort BDA
23 Uffe Yring-Nielsen Korsør Ford Escort 1300 GT
24 Jens Jørgen Ditlevsen Fredericia Ford Escort BDA
34 Jørn Lauland Støvring BMW 2002ti
35 Kent Seiersen Randers Ford Escort BDA
38 Torben Kristensen Grenaa Alfa Romeo 1750 GTA
53 Lars Laursen Hørning Hillman Imp
54 Søren Knudsen Otterup Fiat 600 Abarth
56 Søren Høiberg Regstrup Ford Cortina
58 Keld Graabæk Trustrup Ford Cortina
59 Benny Nielsen Østbirk Fiat 600 Abarth
60 Dan Brockdorff Østbirk Fiat 600 Abarth
66 Villy Nielsen Glumsø Morris Mini Cooper
68 Benny Kristensen Løvel NSU 1200 TT
77 Mathias Brockdorff Østbirk Fiat 600 Abarth
80 Christian Cavazzi Herning Unipower
119 Søren Suhr Petersen Fredericia Porsche 911
155 Mikkel Mikkelsen Hornslet Opel Kadett B Rallye
156 John Hansen Støvring Ford Cortina
164 Martin Olesen Sabro Alfa Romeo 1750 GTA
195 Magnus K. Jensen Ans Datsun 240Z
289 Henrik Hansen Hasselager Ford Mustang
333 Claus Sørensen Grenaa Alfa Romeo 1750 GTA
403 Claus Bertelsen Viborg Ford Escort BDA
558 Peter Dann Jørgensen Lyngby Alfa Romeo 1750 GTA
600 Ralf Fangel Bruun Galten Fiat 600 Abarth
777 Rasmus Sørensen Grenaa Alfa Romeo 1750 GTA

76-81-90 klassen

Der er racerbiler fra flere årtier på banen i dette felt, som tæller dels 76-/81-/90-klasserne, dels TC/GT-klasserne. 

Skåret ind til benet er der tale om de racerbiler, man kunne opleve fra sidste halvdel af 70’erne og ind til første halvdel af 90’erne. 

Bilerne i 76-/81-/90-klasserne skal følge datidens tekniske reglementer til punkt og prikke. I TC/GT-klasserne må man opbygge sin racerbil, så den svarer til tidsånden. Men til sammen giver deltagerne i klassen et godt indblik i en periode, hvor det for alvor begyndte at gå stærkt i motorsporten. 

En af de ældste biler i feltet er Jesper Ternvalts Ford Escort BDA med bobleskærme, som er blevet optimeret, så den kan holde mange af de nyere biler stangen. 

Et par tidstypiske rivaler er de to Opel Kadett GT/E, som Peter Obel og Morten Eriksen deltager med. 

Coupé-modellen blev dengang primært anvendt indenfor rallysporten, men Obel og Eriksen plejer som regel at byde Jesper Ternvalt op til dans, når der er asfaltbal i klassen. 

Antalsmæssigt er det dog den allerførste udgave af BMW’s M3-model, som dominerer i feltet – en bil, som rent faktisk opnåede legendestatus, mens den stadig var i produktion – og under udvikling. Derfor kan man f.eks. se Jan Heiselberg deltage med sit eksemplar i 90’er-divisionen, mens Kasper Aaskov er med i TC/GT-divisionen, da hans bil følger de mere frie DTM-regler fra starten af 90’erne. 

En af BMW M3 E30-modellens rivaler i slutningen af 80’erne var Fords modsvar i form af Sierra-modellen. 

Her sørger Leif Christensen for, at denne del af historien også bliver gentaget, når han stiller til start i sit eksemplar i de sorte- og røde Texaco-farver. 

 

Deltagerliste

Nr. Kører Bopæl Bil
9 John Lykke Gregersen Viborg BMW M3 E30
18 Jesper Ternvalt L. Skensved Ford Escort BDA
20 Bruno Hansen Ringe Ford Escort
21 Kim Olesen Vejle BMW M3 E30
21 Kasper Aaskov Varde BMW M3 E30
26 Esben Hegelund Hadsten Mercedes 190E 16v
30 Kim Lundberg Clausen Faxe Porsche 924 GTS
48 Morten Eriksen Hadsten Opel Kadett GT/E
54 Klaus Christensen Hobro VW Golf
56 Kenneth L. Christensen Viborg VW Golf
62 Tage Sandvej Vielsen Lunderskov Porsche 911
63 Steen Guldahl Andersen Tørring BMW M3 E30
82 Lars Engelbjerg Give Toyota Corolla
90 Jan Heiselberg Esbjerg BMW M3 E30
99 Mike Legarth Vejle BMW M3 E30
100 Christian K. Jensen Ans BMW M3 E30
112 Peter Obel Kalundborg Opel Kadett GT/E
128 Nils Kvorning Løvel BMW
152 Jesper Mott Sundstrøm Løsning BMW E30
173 Tommy Dam Kieffer Kastrup BMW
221 Søren Christensen Holstebro BMW M3 E30
222 Tommy olsen Solrød str. Porsche 911
333 Leif Christensen Tørring Ford Sierra RS500

65'er klassen

Den historiske fortælling ved Classic Race Viborg starter med 65-klassen, hvor du finder de ældste racerbiler ved arrangementet. 

Feltet tæller sportsvogne som Christian Hopes Lotus Elan og Peter Iversens Porsche 356, der lige fra der undfangelse var tiltængt et liv på racerbanerne. 

Men størstedelen af bilerne er modificerede standardvogne, for sådan var det med størstedelen af bilsporten i den første halvdel af 60’erne. Det var hverdagsbiler, hvor blev sat tape over lygteglassene, malet startnumre på dørsiderne, mens emaljenummerpladerne blev skruet af bilen. 

Gennem The Swinging Sixties begyndte der at komme flere sportslige modeller, som meget naturligt fandt vej til racerbanerne. 

De to Formel 1-teams Cooper og Lotus gav således mere end en hjælpende hånd på vej til udviklingen af Austin Cooper og Ford Lotus Cortina-modellerne, som dengang vandt mange sejre – og stadigvæk gør det. 

Bilerne i 65-klassen skal i deres tekniske opbygning følge datidens reglementer. Det betyder også, at man i klassen anvender smalle, mønstrede dæk, hvorfor der er garanti for udskridninger og bred kørsel gennem svingene. 

 

Deltagerliste

Nr. Kører Bopæl Bil
4 Christian Hope Risskov Ford Elan
7 Ole Klitgård Svendborg Ford Lotus Cortina
16 Finn Christensen Sindal Volvo 544
20 Frederik Krarup Risskov Volvo 544
23 Mathias Holt Brønshøj Austin Cooper
25 Palle Christensen Rødding Austin Cooper
37 Sten R. Laursen Rødkærsbro Fiat 600 Abarth TC
71 Oscar Davidsen Siesbye København Ford Lotus Cortina
74 Michael Madirazza Roskilde Volvo P1800
79 Peter Iversen Svenstrup Porsche 356
121 Troels Winkel Møller Sæby Volvo Amazon
243 Nikolas Bjørnvig Sporup Austin Cooper
326 Steen Feierskov Give Saab 96 Sport
526 Karl Westlake Vanløse Ford Lotus Cortina

Legend Car

Lad os slå én ting fast: Der bliver trængsel på Vognmagervej, når feltet i Daarbak redoffice Legend Car Cuppen bliver sluppet løs. 

Racerbilerne er måske Danmarks mindste, men klassen er til gengæld Danmarks største. 

Til premiereudgaven af Classic Race Viborg er der tilmeldt næs-ten 50 eksemplarer af de sjove og underholdende racerbiler, der i deres ydre ligner nedskalerede udgaver af Fords og Chevrolets mest populære modeller fra 30’erne. 

Men skinnet bedrager. 

Nedenunder glasfiberen gemmer der sig et rørrammechassis, en motorcykelmotor med tilhørende gearkasse og så fire mønstrede dæk, der lige stikker en halv håndsbredde ud fra skærmene. 

Klassen er garant for drama og underholdning, men også for masser af god motorsport. For det kræver sin kvinde og mand at klare sig i et felt, hvor splitsekunder afgør sejr og fiasko. 

Classic Race Viborg tæller som den tredje af syv mesterskabsafdelinger i årets løbsserie. 

Gennem de seneste par sæsoner har de to silkeborgensiske fætre Joachim Lee Holmstoel og Kevin Verner Jensen fordelt titlerne mellem sig. De er også med i kampen om årets mesterskab, hvor erfarne folk som 2018-mesteren Michael S. Christensen og Mirza Ahmetagic udfordrer dem. 

Men klassens nye stjerne er Thedor Jensen. Med en finalesejr ved seneste runde på FDM Jyllandsringen kørte han sig frem til en andenplads i tabellen – en uge efter at han havde taget sin anden sejr i European Le Mans Series! 

Udover det generelle mesterskab, hvor alle er med, kæmper de modne chauffører om Masters-titlen, mens der også er en division for kørerne med de ældrede 4-cylindrede racerbiler. 

Men i begge divisioner er kampen lige så hård som om det generelle mesterskab. 

Deltagerliste

Nr. Kører Bopæl Bil
1 Nicolai Baltzer Stenderup Ford Coupé '34
3 Kerian Lopez Billund Ford Coupé '34
4 Kasper Bruun Ribe Ford Sedan '37
7 Sebastian Vej Ringkøbing Ford Coupé '34
10 Michael S. Christensen Grindsted Ford Coupé '34
11 René Dueholm Odder Ford Coupé '34
14 Cliff Hansen Viby Sj. Chevy Coupé '34
15 Dennis Ladefoged Skanderborg Chevy Sedan '37
16 Danny M. Rasmussen Helsingør Ford Coupé '34
18 Joachim Lee Holmstoel Silkeborg Ford Coupé '34
19 Regina Grynnerup Kolding Ford Coupé '34
21 Mikkel Ryberg Auning Ford Coupé '34
26 Brian Steen Ebeltoft Chevy Sedan '37
28 Frank Laursen Ulstrup Ford Coupé '34
30 Theodor Jensen Randers Chevy Sedan '37
33 Oskar Pedersen Christiansfeld Chevy Sedan '37
36 August Ørndrup Herning Chevy Sedan '37
37 Mike Mathiesen Varde Chevy Sedan '37
44 Kenneth Jensen Randers NV Ford Coupé '34
46 Peter Olesen Brønderslev Ford Coupé '34
47 Marcus Kidmose Ebeltoft Chevy Coupé '34
52 Sorba Kidmose Ebeltoft Ford Sedan '34
54 Theis Kroot Sønderborg Ford Coupé '34
56 Mathias Ringgaard Ikast Ford Coupé '34
64 Oliver Ørndrup Herning Chevy Sedan '37
69 August Senior Hansen Kliplev Ford Coupé '34
73 Mark Mathiesen Hørning Chevy Sedan '37
79 Dan Sørensen Billund Ford Coupé '34
84 Kasper Vej Ringkøbing Ford Coupé '34
88 Villy Fredebo Jørgensen Padborg Ford Coupé '34
95 Kim Ipsen Rødding Ford Sedan '37
112 Søren Clausen Stoholm Ford Sedan '37
116 Jacques Skøld Frederikssund Ford Sedan '37
117 Anders Hyrup Nørager Ford Coupé '34
124 Patrick Gam Nielsen Them Chevy Sedan '37
127 Frederik Jakobsen Roskilde Ford Coupé '34
133 Mirza Ahmetagic Randers Ford Coupé '34
142 William de Visscher Grenaa Ford Coupé '34
143 Marinus Kjær Ebeltoft Ford Sedan '37
144 Philipp Nielsson Ebeltoft Ford Sedan '37
145 Kåre Clemsen Hjørring Ford Sedan '37
177 Lars B. Ebbesen Varde Ford Coupé '34
224 Lukas Skov Silkeborg Chevy Sedan '37
247 Mathias Eriksen Hadsten Ford Sedan '34
277 Jesper Juul Sørensen Korsør Ford Coupé '34
512 Kevin Verner Silkeborg Ford Coupé '34
908 Noah Jørgensen Brønderslev Chevy Sedan '37
911 Nils-Bo Riis Jerslev Ford Coupé '34

Super GT

Det kan godt være, at han er tidligere mester i klassen og har en tysk titel på sit lange CV, men derfor vil en sejr ved Classic Race Viborg have en helt speciel betydning for én af deltagerne i Selected Car Group Super GT. 

Martin Andersen er nemlig på hjemmebane. 

Farmand Ole har nemlig i snart 30 år drevet Viborg Autoteknik på adessen Industrivej 11, hvor Martin i sine ungdomsår naturligt nok har tilbragt mange timer. Og han hjalp naturligvis sønnen på vej og vil også være med i kulissen, når Martin Andersen deltager i Classic Race Viborg. 

Og det med en hjemmebanesejr er faktisk ikke nogen våd drøm. 

Køreren fra Løgstrup har sammen med Outzen Motorsport fået en flot start på årets Super GT-mesterskab. Ved sæsonpremieren på Padborg Park gjorde man næsten rent bord med hurtigste tid i Super Pole og sejre i to af de tre heats. Efterfølgende er mesterskabsføringen blev udbygget med yderligere to top 3-placeringer på FDM Jyllandsringen. 

Men Super GT-klassen har også vist sig som en meget tæt og hård klasse, hvor marginalerne er afgørende – og det kommer de i den grad til at være på bybanen i Viborg. 

Gustav Birch fra Ans kommer med en frisk finalesejr i baglommen fra sin blot anden løbsweekend i klassen, mens stærke navne som Nicolai Sylvest og Michel Nykjær banker på for at komme helt til tops. 

Bilerne i Selected Car Group Super GT er teknisk set identiske. De er bygget op omkring en rørramme med integreret sikkerhedsbur med frontmotor og stiv bagaksel, og da bilerne er ens, er det op til de forskellige teams mekanikere og kørere at finde lige præcis den opsætning, som giver tiendedelene på stopuret og føringen, når det ternede flag bliver svunget på Vognmagervej. 

Deltagerliste

Nr. Kører Bopæl Bil
5 Frederik Schrøder Aalborg KIA
7 Casper Pilgaard Ryomgård Audi
11 Lukas Ravn Staub Kolding Audi
17 Michel Nykjær Næstved Mercedes
19 Martin Andersen Løgstrup BMW
21 Nicolai Sylvest Jægerspris Mercedes
24 Simon Seiersen Randers Mercedes
26 Peter Hegelund Hadsten Mercedes
37 Kevin Brandsborg Varde Mercedes
42 Nicolai N. Pedersen Brønderslev Mercedes
44 Gustav Birch Ans Mercedes
52 Christoffer Christensen Flensburg Audi
55 Jacob Ommen Bylderup Bov BMW
67 Mads Rasmussen Høng Mercedes
95 Magnus K. Jensen Ans Mercedes
123 Steffen Petersen Bredebro Mercedes
195 Magnus Madsen Ringkøbing BMW
206 Christian Dannemand Lyngby Audi
212 Emil Østergaard Charlottenlund Mercedes
287 Sander Steffensen Viborg KIA
309 Lasse Andreasen Kolding Audi
327 Alex Maansen Løgstør Mercedes
329 Mathias Chrone Sabro Mercedes
443 Magnus Petersen Præstø BMW

Young timer

Når du ser Lasse Bay Skovsgaard i sin sorte Mercedes 190E kæmpe mod den noget mindre, orange Peugeot 106, som Ole Knudsen deltager i, ligner det nærmest en duel, som er afgjort på forhånd. 

Men sådan er det ikke i Youngtimerklassen. Her kan skindet godt bedrage – og gør det ofte. Det skyldes det specielle reglement, som klassen er bygget op omkring. 

Bilerne i Youngtimerklassen bliver populært omtalt som de yngste af de ældste. Her er det biler, som var i produktion før 1. januar 2007, der kan deltage, men de skal ikke følge datidens detaljerede tekniske reglementer. 

Man kører i stedet efter et reglement baseret på vægt/effekt-forhold. De tungeste biler – dem, der vejer mere end 7,4 kg pr. hk – er med i division 3. I division 2 har vi bilerne med mellem 6,4 og 7,4 kg pr. hk, mens de letteste biler er i division 1. Endelig findes der er Super-division for specielle modeller. 

Det giver godt race, og derfor vil du med garanti også på Classic Race Viborgs gadebane kunne opleve situationer, hvor David slår Goliath. 

Tag eksempelvis Erik H. Madsens metalblå Mini Cooper. Selv om den i forhold til sit designmæssige ophav fra 1959 er noget større, er den ikke så stor som de BMW-modeller, der dominerer division 1. Alligevel kan den takket være sin noget lavere vægt tage kampen op med de andre modeller fra den bilkoncern, som nu ejer Mini-mærket. 

Youngtimer-feltet ved Classic Race Aarhus tæller også flere kørere, som normalt slår deres folder i andre klasser. 

Brødreparret Mirel og Mirza Lovic har taget de Suzuki Swift 1600-modeller med, som de tidligere har brugt til at give deres konkurrenter baghjul med i 1600 Challenge-klassen, mens Benny Kristensen fra Løvel også er til start i sin BMW. 

Når han altså ikke giver den gas i sin gule NSU i 71-klassen…

Deltagerliste

Nr. Kører Bopæl Bil
33 Lise Steffensen Rønde Toyota MR2
70 Henrik Have Jakobsen Ry BMW E46
104 Erik Holgersen Vejle BMW
107 Ole Klitgård Svendborg Peugeot
112 Mickey Mikkelsen Rønde BMW E36 325
123 Erik H. Madsen Mårslet Mini Cooper
166 Martin H. Mortensen Ryomgård BMW E46 M3 Coupé
185 Ole Sondrup Odder BMW E36 M3 Coupé
197 Rasmus Vorre Viborg Nissan
219 Kenneth Søgaard Skødstrup BMW E46
234 Morten Habekost Greve VW
235 Johnny Christoffersen Farsø VW Polo
267 Claus Geleff Humlebæk BMW M3 E46
268 Benny Kristensen Løvel BMW E36
301 Mirel Lovic Sorø Suzuki Swift
310 Lasse Bay Skovsgaard Hejnsvig Mercedes 190E
311 Ole Knudsen Føllenslev Peugeot 106
312 Henrik Munk Thomsen Ebeltoft Peugeot 106
329 Jimmy Bob Søgaard Nakskov Peugeot 106
350 Rasmus Hansen København Peugeot 106
351 Mirza Lovic Søndersø Suzuki Swift
358 Preben Møller Jørgensen Vejle BMW
360 Stefan Lorenzen Aarhus Citroen Saxo
362 Michael Scharstein Hillerød Citroen Saxo
369 Theis Mikkelsen Hornslæt Porsche

Drivers Lounge

Vi håber Drivers Lounge kan være med til at skabe en god stemning blandt på pladsen, både for kørerne, hjælpere, familie og de mange fans af motorsport. 

Hos Classic Race Viborg har du som kører mulighed for bestille plads til spisning i vores Drivers Lounge.

Her serverer vi aftensmad efter dagens sidste løb, så her kan bestille dagens menu til dig og dit team. Bestilling skal afgives dagen på dagen, inden kl. 10.00

Vi laver et super lækkert telt med bar til køb af forfriskninger, og scene med underholdning i form af musik, foredrag, hygge og masser af plads til både kørere, koner, kærester, hjælpere, familie og fans.

Fredag aften kl. 21.00 har vi booket drengene fra podcasten Over Stregen til at underholde med sjove anekdoter fra Motorsportsverdenen.